مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز:
تاکنون 1800 میلیارد تومان اعتبار برای مترو تبریز هزینه شده است
اجتماعی
بزرگنمایی:
مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز گفت: تا کنون 1800 میلیارد تومان اعتبار برای مترو تبریز هزینه شده است.
سردار «مصطفی مولوی» در گفتوگو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: تأخیر در بهرهبرداری پروژهی مترو دلایل مختلفی دارد که یکی از علل آن، عمل نکردن رسانهها به رسالتشان است، به این معنی که این مسأله به یک مطالبه عمومی تبدیل و از مسئولان شهری و بالادستی تقاضا نشده است که اگر چنین بود، تبریز هم الان مثل تهران مترو داشت و به جای احداث این همه پل نابجا در تبریز به احداث مترو بودجه داده میشد.
وی خاطرنشان کرد: با وجود صرف هزینه زیاد برای تکمیل پروژه مترو، 11 ایستگاهی که از ایل گلی تا میدان ساعت به بهرهبرداری رسیده است هم به طور کامل تکمیل نیستند، ما زمان را از دست دادهایم و نیازمند پول هستیم تا با سرعت بیشتر کار کنیم.
ویبا اشاره به برخی حواشی حول پمپاژ آب در حفاری مترو و استفاده از جرثقیلهای تاور گفت: چارهای جز پمپاژ آب نداریم و در این مورد نیازمند کمک دانشگاهیان و تجارب کشورهای دیگر هستیم، انتظارمان از رسانهها این است با تیترهایی همچون «خطر در کمین است»، مردم را نگران نکنند، در استفاده از جرثقیلها، نکات فنی و ایمنی رعایت شده است.
مدیرعامل قطار شهری تبریز از تلاش برای تصویب خط پنج قطار شهری تبریز خبر داد و گفت: متروی تبریز چهار خط مصوب دارد و با توجه به اینکه هیچ اقدامی در خصوص راهاندازی خط چهار، صورت نگرفته، احتمال تغییر کریدور خط چهار وجود دارد، چون برنامهریزیها 15 سال پیش انجام شده است.
وی گفت: خط یک مترو به طول 17.2 کیلومتر بوده و با 11 ایستگاه از ایلگلی تا لاله، به بهرهبرداری رسیده است. ایستگاه دو نیز با 22.4 کیلومتر طول و 20 ایستگاه، از ماشینسازی آغاز شده و با گذر از خیابان سه راه امین، جمهوری اسلامی، ششگلان، عباسی، میدان فهمیده، باغمیشه به دانشگاه آزاد ختم میشود، تاکنون چهار کیلومتر از این مسیر، حفاری شده است.
وی افزود: تلاشها برای توسعه خط دو بوده و قصد داریم تا حفاریها پس از اتمام ایستگاه استانداری، به شهرک خاوران برسد.
مولوی یادآور شد: خط سه با 15 کیلومتر طول و 14 ایستگاه، از ترمینال آغاز شده و با گذر از ایستگاههای ارتش، میدان ساعت، خاقانی، 42 متری و میدان آذربایجان به ایستگاه فرودگاه ختم میشود.