هزینه 12 میلیارد دلاری «نتفلیکس» در تولید محتوا در سال 2018
فرهنگی و هنری
بزرگنمایی:
تبسم مهر - «نتفلیکس» طی سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۲ میلیارد و ۴۰ میلیون دلار صرف تولید محتوا کرده است و تحلیلگران پیشبینی کردهاند امسال این رقم به ۱۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.
تبسم مهر - «نتفلیکس» طی سال 2018 میلادی 12 میلیارد و 40 میلیون دلار صرف تولید محتوا کرده است و تحلیلگران پیشبینی کردهاند امسال این رقم به 15 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از وِرایِتی ، «نتفلیکس» طی سال 2018 میلادی 12 میلیارد و 40 میلیون دلار صرف تولید محتوا کرده است و تحلیلگران پیشبینی کردهاند امسال این رقم به 15 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.
صرف هزینه 12 میلیارد و 40 میلیون دلاری نتفلیکس در سال 2018 افزایش 35 درصدی نسبت به سال 2017 را با رقم 8 میلیارد و 900 میلیون دلاری درپی داشته است و این نشان از سیر صعودی تولید محتوا در این غول رسانهای دارد.
تحلیلگران والاستریت پیشبینی کردهاند که سال جاری میلادی 25 درصد بر هزینه تولید محتوای نتفلیکس افزوده خواهد شد و به رقم 15 میلیارد دلار خواهد رسید.
پس چه زمانی نتفلیکس پایش را از روی پدال گاز سرعت تولید محتوا برخواهد داشت؟
«دنیل سالمون» تحلیلگر بازارهای سرمایه BMO در این مورد گفت: «پس از پرداخت 15 میلیارد دلار جهت نیل به سطحی پایدار در تولید محتوای اوریجینال در سال 2019، صرف هزینه محتوای نقدی نتفلیکس در سالهای آتی تعدیل خواهد گردید. همچنین هزینه محتوای نتفلیکس در سال 2020 به رقم 17 میلیارد و 800 میلیون دلار خواهد رسید.
مادامیکه نتفلیکس به نوشتن چکهای رقم بالا برای تولید برنامه ادامه میدهد، این کمپانی همچنین در سطح وسیعی هزینههای بازاریابی را با ارتقاء همان محتواهای اوریجینال، افزایش خواهد داد. هزینههای بازاریابی در سال 2018 از 65 درصد تا 2 میلیارد و 370 میلیون دلار افزایش یافت. تحلیلگران بر این باورند که در سال 2019 با رشد 22 درصدی اگرچه به طرز چشمگیری کمتر، به حدود 2 میلیارد و 900 میلیون دلار خواهد رسید.
یکی از مهمترین دلایل این هزینههای هنگفتی که نتفلیکس بر آن اصرار داشته و همچنان ادامه میدهد، مواجه جدی با رقبای اینترنتی در این حوزه از غولهایی چون «دیزنی» «وارنر مدیا» و «انبیسی یونیورسال» است. بنابراین، تمرکز نتفلیکس بر ایجاد خندق به جای توزیع و آزادسازی سود بدست آمده است.
انتهای پیام/