آخرین مطالب

جمعی از دوستان هنرمند

خودمون درستش می‌کنیم!

این جمله با تمام سادگی در کلام دارای هدفی بزرگ است که با نام کمپین خودمون آغاز به فعالیت کرده است.

فرق است میان رانندگی از تهران تا کیش!

قوانین رانندگی در جزیره کیش و آرامشی که در رانندگی به راننده دست می‌دهد باعث می‌شود که شهروندان آن ها یا به اصطلاح دقیق تر "کیشوندان" و حتی گردشگران موظف به اجرای تک‌تک قوانین حاکم باشند.

مراسم امضای قرارداد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری تهران

مراسم امضای قراداد و تفاهم‌نامه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی مابین گروه صنعتی ایران‌ خودرو و شهرداری تهران با حضور معاون وزیر صمت، مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل، مدیرعامل ایران‌خودرو، شهردار تهران و معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری، ۳۱ خرداد در شرکت ایران خودرو دیزل برگزار شد. در این مراسم قرار داد تولید و تحویل ۲۵۰ دستگاه اتوبوس (۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس) به ارزش ۴۰۰۰ میلیارد با شهرداری تهران امضا شد، که طی شش ماه، تحویل شهرداری تهران می‌شود. همچنین تفاهم‌نامه تحویل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ارزش هزار میلیارد ریال نیز امضا شد.

افزایش کم سابقه حجم آب دریاچه «چورت»

دریاچه چورت در سال ۱۳۱۸ بر اثر زلزله و بسته شدن مسیر آب چشمه‌ای که در کنار آن قرار دارد در ساری استان مازندران بوجود آمد. این دریاچه در شکاف دره‌ای با شیب زیاد قرار گرفته و دور تا دور آن را پوشش‌های جنگلی بکر و درختان قدیمی دربر گرفته است. شکل هندسی دریاچه بیضی بوده و ژرفای آن با توجه به میزان بارش‌های فصلی متغیر است. امسال در اثر بارشهای فراوان حجم آب دریاچه افزایش یافته و درختان بزیر آب کشیده شده‌اند. در حال حاضر به علت شیوع ویروس کرونا مسیرهای ماشین‌رو به دریاچه بسته و برای رسیدن به دریاچه باید مسیر طولانی را بصورت پیاده طی نمود. همچنین به علت بالا آمدن اب مسیر های قبلی اطراف دریاچه کاملا زیر آب رفته و امکان گردش اطراف دریاچه وجود ندارد.

معلمی بدون مرز

مهربانی مرز نمی شناسد حتی در بحران کرونا. معلمان هم مانند مدافعان سلامت با تدریس آنلاین و خانه به خانه الفبای عشق و ایثار را آموختند. "قاسم سهرابی"، آموزگار مرندی، یکی از معلمان ایثارگری است که با نوآوری در شیوه‌های تدریس، از آموزش بر روی یخچال و سرامیکهای آشپزخانه منزل گرفته تا تدریس خانه به خانه، دانش آموزانش را تنها نگذاشته است. او از انگیزه تدریس درب به درب و خیابانی برای دانش آموزان بی‌بضاعت به ایسنا می‌گوید: پس از شیوع کووید ۱۹ احساس کردم برخی دانش آموزان نیاز به تدریس حضوری دارند و اطلاعیه‌ای مبنی بر اعلام آمادگی برای تدریس به دانش آموزان بی‌بضاعت پایه چهارم در صفحه‌ شخصی‌ام در اینستاگرام به اشتراک گذاشتم و دوستانم را از آن مطلع کردم.سهرابی در دو روستای گلین قیه مرند و روستای زنگی شهرستان شبستر به دانش آموزان بی‌بضاعت تدریس و تا حد توان برای آن‌ها ماسک و مواد ضد عفونی کننده تهیه می‌کند.

آموزش مجازی معلمان

دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری به نام روز معلم نام‌گذاری شده است؛ معلمی فقط سر کلاس بودن و آموزش کتاب‌ها و محتوای درسی نیست و معلم در هر مکان و زمان برای پیشرفت دانش آموزان خود فداکاری و خدمت می کند. در پی شیوع ویروس کرونا و ابتلای تعدادی از هموطنان به این بیماری بنابراقتضای خانواده‌ها برای ممانعت از بیرون رفتن فرزندان‌شان از منازل و اصرار بر تعطیلی مدارس آموزش‌های مجازی جایگزین آموزش‌های مدارس شده و روز به روز این آموزش‌ها رونق گرفته است. این گزارش گوشه‌ی از تلاش تعدادی از معلمان و اساتید برای آموزش از طریف فضای مجازی است.

به مناسبت روز جهانی کارگر

اولین روز از ماه "می" هر سال در تقویم میلادی به نام روز جهانی کارگر است. پیشرفت و توسعه یک جامعه بدون حضور قشر کارگر محال است. کارگران یکی از اقشار زحمت‌کش هر جامعه‌ای هستند که با وجود ارزشمندی، قدر آنان چنان که باید دانسته نمی‌شود. همزمان با روز کارگر در سال «جهش تولید» در حالی که کشور همچنان درگیر ویروس کرونا است، به جمع کارگران چند واحد صنعتی در استان قزوین رفتیم.

حیاط کوچک خانه‌ی ما

خانه هر فرد یکی از خصوصی ترین مکان‌های تجمع افراد یک خانواده و ابعاد آن جزو حریم خصوصی اعضای آن خانواده است. از قرن‌ها قبل در معماری ایرانی، خانه‌ها بخش‌های مختلفی داشتند که حیاط بخش مهمی از آن بود و که در زندگی روزمره اهالی یک خانه نقش زیادی داشت. این حیاط در خانه‌های قدیمی در حکم مرکز و قلب ساختمان بود؛ محیطی مسطح و مشجر داشت که توسط ایوان‌ها و اتاق‌ها و انبارها و دیوارها احاطه شده بود و با حوضی در وسط آن راهی به کوچه و خیابان داشت. با تغییرشکل و بافت شهرها در دوران مدرن و نیاز بیشتر مردم به خانه و مسکن و در ادامه آپارتمان‌سازی تقریبا نقش حیاط خانه به آن شکل گذشته از دست رفت.

آغاز مرحله اول رزمایش مواسات و همدلی در آذربایجان شرقی

طی برنامه‌ای در مصلی امام خمینی(ره) تبریز، اجرای مرحله اول رزمایش مواسات و همدلی در آذربایجان شرقی برای کمک مومنانه به نیازمندان در آستانه ماه مبارک رمضان با توزیع ۴۰هزار بسته معیشتی کلید خورد؛ این بسته‌های معیشتی به همت بسیجیان و خیران استان از امروز در سطح استان توزیع خواهد شد. مرحله دوم و سوم نیز به ترتیب در نیمه ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر با توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان اجرا خواهد شد.

ایستاده با لبخند

یکم تا هفتم اردیبهشت هر سال در سراسر کشور به نام هفته سلامت نامگذاری شده است. بیش از دو ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و مدافعان سلامت، شامل پزشکان، پرستاران، کادر درمانی بیمارستان‌ها، ماماها، بهورزان، مراقبین سلامت و... به عنوان سربازان جنگ امروز در خط مقدم مبارزه با کرونا حضور داشتند، به همین دلیل شعار هفته سلامت امسال «حمایت همگانی از مدافعان سلامت»انتخاب شده است. تصاویر این گزارش از پزشکان، پرستاران، ماماها، بهکاران و تعدادی از کادر درمانی در بیمارستان کوثر سمنان به عنوان خط مقدم مبارزه با کرونا در روزهای گذشته تهیه شده است.

بازگشایی پاساژها و مجتمع‌های تجاری اهواز

بنا بر دستورات ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، پاساژها و بازارهای سربسته از روز دوشنبه با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شدند و روزانه صرفا تا ساعت ۱۸ حق فعالیت دارند.

جاذبه های گردشگری و تاریخی نیر در قاب تصاویر

شهرستان نیر با در اختیار داشتن هفت منطقه نمونه گردشگری از مجموع مناطق گردشگری استان اردبیل میزبان ده‌ها هزار گردشگر از جای‌جای کشور است.

جشنواره لاله‌های کرج

هشتمین جشنواره لاله‌های کرج که قرار بود با آغاز فصل بهار در باغ گل‌های پارک شهید چمران برگزار شود با شیوع ویروس کرونا بدون بازدید کننده ماند. امسال نیز بزرگترین فرش گل خاورمیانه به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع در این باغ گل‌آرایی شده است و ۳۰۰ هزار پیاز گل لاله در بیش از ۴۰ واریته و رنگ متفاوت در کنار ۲۰ نوع گل و گیاه فصلی دیگر مثل بنفشه و نرگس خودنمایی می‌کند.

تصاویر ماهواره‌ای از توقف اقتصاد آمریکا

شیوع ویروس کرونا در آمریکا باعث شده است تا چرخ بزرگترین اقتصاد جهان متوقف شود و تمام بخش‌های اقتصاد این کشور تأثیر در خانه ماندن نیروی کار را احساس کرده‌اند.

کرمان، نوروز ۹۹

کرمان از استان‌هایی است که با توجه به تنوع اقلیمی و گردشگری یکی از مقاصد گردشگری ایرانیان در تعطیلات نوروز است که مسافران زیادی را جذب می‌کند طوری که لقب مهمان‌خانه ایران را به این استان داده‌اند. اما نوروز ۹۹ برای کرمانی‌ها نوروزی متفاوت است؛ شهر کرمان این روزها خالی از مسافر است خیابان‌ها و کوچه‌های تاریخی کرمان خلوت و ساکتند؛ تا جمعه هشتم فروردین ۲۱۲ نفر در کرمان به کرونا مبتلا شده‌اند و این باعث تعطیلی بازار و موزه‌ها و مغازه‌ها شده است . در این گزارش بعضی‌ها شعار "در خانه بمانیم" را رعایت کرده و در خانه مانده‌اند اما هنوز هم بعضی‌ها شرایط را جدی گرفته‌اند و در خیابان و یا در مغازه خود هستند . کاش همه در خانه می‌ماندند تا مهمانخانه ایران سال‌های بعد باز هم پذیرای مهمان‌هایی از سراسر ایران باشد.

عملیات گندزدایی و ضدعفونی معابر شیراز

به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با نظارت کارشناسان علوم پزشکی و استفاده از مواد بی خطر بازار بزرگ میوه و تربار دورازه کازرون شیراز(باتوجه به اینکه در حال حاضر بیشترین و پرترددترین مکان شهر )، ضد عفونی و گند زدایی گردید.

قزوین در شرایط «کرونایی»

همه ساله در هفته‌های پایانی اسفندماه در شهر قزوین تب و تاب آغاز سال نو در شهر حس می‌شد و شلوغی خیابان‌ها به اوج خود می‌رسید به گونه‌ای که جای سوزن انداختن در معابر، مراکز خرید و بازارهای روز نبود، اما امسال شیوع ویروس کرونا همه چیز را تحت شعاع قرار داده و بسیاری از شهروندان قزوینی با توجه به توصیه‌ها و نکات بهداشتی خود را قرنطینه خانگی کرده‌ و به غیر از موارد ضروری از خانه خارج نمی‌شوند تا این ویروس هر چه سریعتر ریشه‌کن شود، اما هنوز هم جمعیت اندکی از مردم بی‌توجه به هشدارها، نکات بهداشتی، به زندگی عادی خود می‌پردازند.

سقف سبز زندگی

تبسم مهر - اگرچه این روزها تب و تاب ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های زندگی را مختل کرده است، اما هنوز زیر این لایه‌های وهم و اخبار نگران کننده، زندگی و امید جریان دارد. کریمیان و خانواده اش در کنار هم روزهای خود را زیر سبز سقف گلخانه و دور از هیاهوی شهر سپری می‌کنند. رسیدگی به امور گلخانه، برداشت محصولات و هرس گیاهان در این گلخانه به صورت خانوادگی انجام می‌شود. یداله کریمیان از کارآفرینان استان چهارمحال و بختیاری است که حدود ۱۰ سال است به فعالیت گلخانه داری مشغول است وبرای ۸ نفر به صورت دائم و ۱۶ نفر به صورت فصلی ایجاد اشتغال زایی نموده است. عمده محصولاتی که در این گلخانه کشت می‌شود صیفی جات ، توف فرنگی و گل و گیاهان تزئینی است.

بخش ویژه «کرونا» بیمارستان ۵ آذر گرگان

تبسم مهر - از ابتدای شیوع کرونا تاکنون همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گرگان به صورت آماده باش به بیماران خدمات رسانی می‌کنند. در حال حاضر در بخش ای سی یو بیمارستان ۵ آذر گرگان بیماران مشکوک به ویروس کرونا بستری و تحت مراقبت‌های ویژه از سوی پزشکان و پرستاران قرار گرفته‌اند.

جلسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۳۹۹ در محل صحن علنی مجلس

تبسم مهر - نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ برای اولین بار به دلیل احتمال شیوع کرونا ، در محل صحن علنی و در قالب کمیسیون تلفیق، به بررسی لایحه بودجه سال آینده پرداختند. در این جلسه، موضوعاتی همچون مجوز دولت برای تولید مسکن با اولویت خانوارهای کم درآمد در سال ۹۹ و نیز حقوق و دستمزدها در سال آتی مورد بررسی قرار گرفت.

تشییع پیکر ۱۱ شهید مدافع حرم تیپ زینبیون در قم

تبسم مهر - در پی به شهادت رسیدن تعدادی از مدافعان حرم در سوریه، مراسم تشییع پیکر ۱۱ شهید از تیپ زینبیون با اقامه نماز آیت الله اعرافی امام جمعه قم در آرامستان بهشت معصومه برگزار و پیکر مطهر این شهدا در قطعه شهدای مدافع حرم به خاک سپرده شد.

آخرین مطالب

دوره های پاییزه ی موسسه تبسم مهر

آغاز تولید فیلم کوتاه چوپان با مجری طرحی موسسه فرهنگی هنری تبسم مهرنیکان

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خطاب به صدابردار سینمای ایران: دست های مهربانت را به گرمی می فشاریم/ تجلیل از یک عمر سخت‌کوشی همسر استاد شاهوردی

ادبیات آذری را جدا از ادبیات فارسی نمی‌دانیم/ حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر را وظیفه خود می‌دانیم

مجارستان: ضدحملات اوکراین «حمام خون» به‌راه می‌اندازد

نه بیرانوند از پرسپولیس می‌رود نه بازیکن دیگری/ شرط ماندن یحیی

بدرقه تیم فوتبال نوجوانان با حضور امیر قلعه نویی و عنایتی

اسرائیل با نقص جدی کادر پزشکی و بیمارستانی روبروست

افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به 288 نفر

دشمنان تلاش می‌کنند نسل جوان را نسبت به روحانیت بدبین کنند

انتخاب موقت اعضای هیات اجرایی کارگروه هنرمندان انجمن خادمان قرآن

قیمت سکه و طلا 10 خرداد 1402/ ریزش قیمت ادامه دارد

ایران کشوری کاملاً امن و مقصدی مطمئن و جذاب برای گردشگران است

تولید نفت ایران به 2 میلیون و 750 هزار بشکه در روز رسید

ورود منابع، کاهش نرخ ارز را همراه خواهد داشت

سریال ماورایی ده‌نمکی به‌زودی کلید می‌خورد/ در تدارک «رستگاری»

وجود 700 اسیر فلسطینی بیمار در زندان‌های رژیم صهیونیستی

ارائه وام عتبات عالیات به دانشجویان تا سقف 5 میلیون تومان

زلزله 4.8 ریشتری سرخس خراسان رضوی را لرزاند

افزایش رگبار باران در 10 استان کشور

واریز 20 درصد اضافه یارانه کالابرگ سه دهک کم‌درآمد از امروز

ترافیک نیمه‌سنگین در محور چالوس

آماده مقابله با هرگونه تعرض دشمنان به آرمان‌های امام (ره) هستیم

برگزاری دوره های آموزشی بازیگری با حضور استاد ارجمند آقای امید زندگانی

ارتش رژیم صهیونیستی به خودروی زرهی «ایتان »مجهز می‌شود

عالیترین مقام کشور ترکمنستان سه شنبه به تهران می‌آید

مخبر: ایران نگاه ویژه‌ای نسبت به مناسبات خود با عمان دارد

«بازی» ایرانی برگزیده جشنواره ایتالیایی شد

افزایش نرخ تاکسی‌های اینترنتی باید به تصویب شورای شهر برسد

دستگیری ماموران قلابی در تهران